Att byta bottenstock & kölbult

I morgon är första dagen av vårterminen – det kan man känna på lufttemperaturen, eller hur? Om någon tänkt ägna årets vårrustning åt byte av bottenstockar, har jag lagt in min egen beskrivning av slikt från Kåres gamla blogg – klicka på bilden nedan eller på Bottenstocksbyte till höger så kommer du dit. Lycka till!

6 svar to “Att byta bottenstock & kölbult”

  1. Duktiga du. Men vad ska du göra på båten i år då?

    • …jag skall byta fyra spant i sittbrunnen. Bl a. Om jag bara vågar mig till båten trots kylan…

      • jag vet inte ens vad ett spant är. nu får du skriva ett inlägg om det 🙂 då måste du göra det också när du skrivit det 🙂

      • Spanten är båtens revben, som bordläggningen ligger an mot. Trodde jag att a a a a l l a visste! 😀

  2. Självklart sickan. vaddå revben, vad pratar du om? en båt är som en flotte fast böjd? så skriv ett inlägg nu..

    • Ja ja ja tjöööta… Bara det blir lite varmare först, så skall jag ta mig an revbenet och ta med kameran och beskriva exakt nur jag går tillväga. Då skall man även äntligen kunna få lära sig vad ett revben egentligen är för något. Och hur ”böjd” ser ut. Och att en båt inte alls är en flotte utan nåt som flyter mycket bättre. Det blir en närmast ansträngande lärorik vår för bloggens läsare!

Kommentera

